Huisregels en werkwijze voor cliënten

 Huisregels PDF-bestandje (Nederlands en Arabisch)

1. We hebben wederzijds respect voor elkaar, ook tijdens de intake gesprekken.

2. Bij het 1e of 2e bezoek vindt een intake plaats. Wij vragen u bij dit gesprek uw inkomens/uitkeringsgegevens en dagafschriften van de laatste 3 maanden te mailen naar [email protected] 

3. Bij het verstrekken van onjuiste gegevens over inkomsten en uitgaven, zijn wij genoodzaakt de voedselverstrekking onmiddellijk te stoppen.

4. Het afhalen van voedselpakketten onder invloed van alcohol en/of drugs is niet toegestaan. U dient dan de Voedselbank, zonder voedselpakket, te verlaten en verdere voedselverstrekking wordt stopgezet.

5. Verbaal en/of fysiek geweld ten opzichte van medewerkers/cliënten leidt tot onmiddellijke stopzetting van de voedselverstrekking.

6. Ieder jaar vindt er een hercontrole plaats. U wordt hiervoor schriftelijk uitgenodigd. Deelname hieraan is verplicht. Indien men niet verschijnt op de afspraak wordt de voedselverstrekking stopgezet.

7. Tussentijdse wijzigingen met betrekking tot uw inkomsten en uitgaven dient u meteen door te geven.

8. We streven naar een maximale duur van 3 jaar voor de verstrekking van voedsel en kleding.

9. Verkoop van ontvangen artikelen is ten strengste verboden. Mocht verkoop worden vastgesteld volgt uitsluiting als cliënt.

10. Lijkt een product niet goed van kleur of geur te zijn, gooi het a.u.b. weg. U kunt ons niet aansprakelijk stellen. Wij doen ons best, om de producten zo goed mogelijk na te kijken op de houdbaarheidsdatum.

11. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar persoonlijke eigendommen en het in de in de gaten houden van zijn en/of haar kinderen.

12. Bij de kleding wordt een kledingkaart bijgehouden. Bij binnenkomst melden bij de vrijwilliger/ster. De kleding die u mee wilt nemen wordt bijgehouden op een kledingkaart op naam. Aan het aantal kledingstukken is een maximum verbonden. Per halfjaar krijgt u een nieuwe kaart.

13. Bij de Genadebank is een zithoek aanwezig. Hier bent u van harte welkom voor kopje koffie of thee en een gezellig gesprek. Wij willen u graag beter leren kennen!

14. Geen discriminatie, scheldpartijen en (dreiging van) fysiek geweld en diefstal.

Het overtreden van bovenstaande huisregels kan directe beëindiging van de hulpverlening tot gevolg hebben. U heeft dan ook geen recht meer op boodschappen en kleding, er mag dan ook niemand anders voor u de boodschappen en kleding komen ophalen. 

Mocht er een conflict zijn, dan wordt dit op een volwassen manier uitgepraat, in eerste instantie met de aanwezige coördinator. Mocht het uitpraten geen resultaat hebben en is er fysiek geweld, dan wordt zorgvuldig gekeken om aangifte te doen bij de politie.

Wij behouden ons het recht voor om cliënten, die na herhaaldelijk verzoek niet willen vertrekken, de toegang tot het pand te weigeren.

 

Zorg ervoor dat u onze vrijwilligers met respect behandelt, zij zijn er voor u.

Alvast hartelijk dank voor het ter harte nemen en de naleving ervan.

 

 

القواعد والشروط

1 لدينا احترام متبادل لبعضنا البعض ، بما في ذلك خلال محادثات الأولية .

2 في الزيارة 1 أو

 2 ، .نطلب منك إرسال تفاصيل الدخل والبيانات البنكية لآخر 3 أشهر إلى البريد الإلكتروني [email protected].

3 في حالة وجود بيانات غير صحيحة عن الدخل والمصروفات ، فإننا مضطرون إلى إيقاف الإمدادات الغذائية على الفور.

4 لا يسمح باخذ المساعدات الغذائية تحت تأثير الكحول و/أو المخدرات. يجب عليك بعد ذلك مغادرة بنك الطعام ، بدون  اي شيئ  ، وسيتم إيقاف المساعدات  الغذائية.

5 يؤدي العنف اللفظي أو الجسدي ضد الموظفين / العملاء إلى الوقف الفوري لتوزيع الطعام.

6 تتم إعادة التدقيق كل سنة . سيتم إخبارك كتابيا  وانت مجبر  للحضور إلى الموعد . إذا لم تأتي في الموعد المحدد  ، فسيتم إيقاف المساعدات  الغذائية.

7 التغييرات  المتعلقة بالدخل والنفقات الخاصة بك يجب الابلاغ عنها  على الفور.

8 هدفنا تقديم  المساعدات الغذائية وكذلك مساعدة الملابس لمدة أقصاها 3 سنوات.

9 يمنع بيع  المساعدات الغذائية والملابس المستلمة  منعا باتا. إذا تم اثباث حالة بيع  فإن هذا سيؤدي الي الايقاف الفوري للمساعدة .

10 إذا كان المنتج لا يبدو جيدا في اللون أو الرائحة ، فيرجى التخلص منه. لا يمكنك تحميلنا المسؤولية. نحن نبذل قصارى جهدنا للتحقق من المنتجات بأكبر قدر ممكن.

  1. كل شخص مسؤول عن ممتلكاته الشخصية ومراقبة أطفاله.

12 يتم الاحتفاظ ببطاقة الملابس  عند الدخول ، أبلغ المتطوع يتم تسجيل  الملابس التي تريد أن تأخذها معك على بطاقة الملابس   هناك حد أقصى  لعدد الملابس المسموح باخذها . سوف تحصل على  بطاقة جديدة كل ستة أشهر.

  • 13 في بنك الطعام يوجد مساحة مخصصة للجلوس وشرب القهوة.